Odpowiedzi

2009-12-06T18:53:36+01:00
Ponieważ suma kątów w trójkącie wynosi 180 stopni - nigdy więcej. Gdyby były to dwa kąty proste - czyli 90 stopni, to byłoby 90 + 90 = 180 a jeszcze musi być trzeci bok. To samo z rozwartymi, czyli ponad 90 stopni.
1 1 1
2009-12-06T18:55:25+01:00
Poniewaz sumą katów trójkata jest wartosc 180 st. wiec jesli by byly 2 katy proste to juz jest 180 st. a gdzie trzeci kąt?;p a rozwarte maja wiecej niz 90 st. wiec gdyby byly takie same dwa to ta sama zasaada. Pozdrawiam :)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-06T18:56:45+01:00
Trójkąt nie może mieć 2 kątów prostych ponieważ suma kątów w trójkącie wynosi 180stopni a 2*90st=180st a jeden kąt nie może mieć miary 0

Analogicznie kąt rozwarty jest większy od 90st więc suma kątów by wynosiła więcej jak 180st
1 1 1