Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-06T19:26:00+01:00
H=a pierwiastek 3 podzielone czyli kreska ułamkowa 2
2009-12-06T19:31:56+01:00
2009-12-06T19:36:09+01:00
Trójkąt równoboczny można podzielić na 2 trójkąty o kątach 30,60,90 stopni
w zielonym na rysunku zaznaczyłem jakie są zależności między bokami w takim trójkącie

Jeśli ½a to bok trójkąta 30,60,90stopni oznaczony literą a to aby obliczyć wysokość musimy obliczyć bok oznaczony a√3


h=½a*√3
1 5 1