1. Pole trójkąta mają odpowiednio 13,13 i 10cm. Pole tego trójkąta wynosi
a)50 cm2 b) 40 cm2 c) 60 cm2 d) nie da się obliczyć
2.wysokość trójkąta o bokach 15,20,25 opuszczona na najdłuższy bok wynosi :
a)12 b)15 c)18 d)9
3. Dwa boki trójkąta mają odpowiednio 11 cm i 8 cm Długość trzeciego wynosi:
a)6cm b)8 cm c) 10 cm d)11 cm
Proszę z rozwiązaniami

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-06T19:29:37+01:00
1. Pole trójkąta mają odpowiednio 13,13 i 10cm. Pole tego trójkąta wynosi

po pierwsze chyba BOKI trójkata
jest on równoramienny wiec z tw pitagorasa liczymy wysokosc
25+x²=169
x²=144
x=12
wiec pole P=12*10:2=60 czyli odp c

a)50 cm2 b) 40 cm2 c) 60 cm2 d) nie da się obliczyć


2.wysokość trójkąta o bokach 15,20,25 opuszczona na najdłuższy bok wynosi :
a)12 b)15 c)18 d)9

Trójkat jest prostokątny a jak narysujemy odpowiednia wysokosc to podzieli sie on na dwa prostokatne i z pitagorasa mozna bedziie wysokosc policzyc


3. Dwa boki trójkąta mają odpowiednio 11 cm i 8 cm Długość trzeciego wynosi:
a)6cm b)8 cm c) 10 cm d)11 cm
Zalezy jaki to trójkąt. Jesli prostokatny to z Pitagorasa
2009-12-06T19:36:18+01:00
A) pole 10*12/2=60
b)z wzoru herona pole wynosi 150
150 = 25*h/2
h= 12
c)za mało danych z podanych możliwości wszystkie są poprawne, ponieważ suma dwóch boków musi byc większa od 3