1.Ojciec ma 27 lat,a córka 3 lata. Za ile lat ojciec będzie 4 razy straszy od córki?


2.Woda morska zawiera 6% soli.Ile wody należy odparować od 50kg wody morskiej aby zawartość soli wynosiła 10%?


3.Dziadek rozdzielił orzechy między dwóch wnuków.Młodszemu dał 1/3 wszystkich orzechów i dołożył jeszcze 3 orzechy.Starszemu dał 1/3 pozostałych i dołożył jeszcze 6 orzechów. Ile orzechów miał dziadek i jak je rozdzielił?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-06T19:43:39+01:00
1.Ojciec ma 27 lat,a córka 3 lata. Za ile lat ojciec będzie 4 razy straszy od córki?

za x lat
zatem
27+x=4*(3+x)
27+x=12+4x
15=3x
x=5
czyli za 5 lat


2.Woda morska zawiera 6% soli.Ile wody należy odparować od 50kg wody morskiej aby zawartość soli wynosiła 10%?

czyli mam 3 kg soli i 47 wody
a chcemy zeby nadal bylo 3 kg soli
wiec 3kg to 10% zatem 27kg to 90% (woda)
czyli trzeba odparowac 50-27=23 kg wody


3.Dziadek rozdzielił orzechy między dwóch wnuków.Młodszemu dał 1/3 wszystkich orzechów i dołożył jeszcze 3 orzechy.Starszemu dał 1/3 pozostałych i dołożył jeszcze 6 orzechów. Ile orzechów miał dziadek i jak je rozdzielił?

x wszytkie orzechy
1/3 x+3 jednemu
1/3(x-1/3x-3)+6 drugiemu

1/3 x+3+1/3(x-1/3x-3)+6=x
1/3x+3+1/3x - 1/9x-1+6-x=0
8=4/9x
x=18
bylo 18 orzechów
1 5 1
2009-12-06T19:49:01+01:00
1.
Za 5 lat
Ojciec --- 32 lata
Córka --- 8 lat
32 / 8 = 4
Odp: Za 5 lat.
2.
6/100 * 50 = 3
3 kg sól w 50 kg
3--- 10 %
30 --- 100% --- woda morska
50kg-30kg = 20 kg
Odp: Należy odparowac 20 kg wody.
3.
x - wszystkie orzechy
Młodszy --- 1/3x + 3
Starszy ---- 1/3 (2/3 - 3)+6
1/3x+3+1/3(2/3x - 3)+6=x
1/3+9+2/9x-1=x
5/9x + 8=x
4/9x=8
x=18
Odp: Dziadek miał 18 orzechów.
1 1 1