Odpowiedzi

2009-12-06T19:43:29+01:00
Wysokość=s(droga)
s=½a(przyśpieszenie)t²
a=2s/t²
a=2*2,5m/(5s)²
a=0,2m/s²

F(siła)=m*a
F=0,5kg*0,2m/s²
F1=0,1N

F=F1+Q

Q=m*g(10m/s²)
Q=0,5kg*10m/s²
Q=5N

F=5,1N
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-06T19:45:00+01:00
Dane:
h = 2,5m
t = 5s
m = 0,5kg
g = 10m/s²

Szukane:
F = ?

Wzór
h = s = at²/2
a = 2h/t²
F1 = 2mh/t²
Q = mg
F = F1 + Q
F = 2mh/t² + mg
F = m(2h/t² + g) [kg × m/s² = N]

Rozwiązanie:
F = 0,5(5/25 + 10)
F = 0,5 × 10,2
F = 5,1N

Odpowiedź:
Na ciężarek działano siłą 5,1N.
2 5 2