Odpowiedzi

2009-12-06T19:39:49+01:00
4a = 3b
a² + b² = 100

6 i 8
4x6 = 3x8
36 + 64 = 100
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-06T19:45:02+01:00
X oraz y szukane liczby, y jest różne od 0
Mamy
x/y = 3/4 ------------> x = (3/4)*y
x² + y² = 100
------------------------
[ {3/4)*y]² + y² = 100
(9/16)*y² + y² = 100, mnożymy obustronnie przez 16
9y² + 16y² = 1 600
25 y² = 1 600
y² = 16*4
y = 4*2 = 8 lub y = - 8
x =(3/4)*y = (3/4)* 8 = 6
lub x = - 6
Odp.x = 6 , y = 8 oraz x = -6, y = -8