Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-06T19:58:07+01:00
5lat temu teraz
córka x x+5
mama y y+5
6córek to jedna mam razem 45 lat
więc:
x+5+y+5=45
6x=y

y+6x
x+5+6x+5=45

y=6x
7x=35/:7

y=6x
x=5

x=5 to było
y=30 kiedyś

a teraz:
córka x+5 czyli 5+5=10 -teraz
mama y+5 czyli 30+5=35 - teraz

:)))
2009-12-06T19:58:20+01:00
X- wiek mamy
y- wiek córki

x+y=45
x-5=6(y-5)

x+y=45
x-5=6y-30

x+y=45/*6
x-6y=-30+5

6x+6y=270
x-6y=-25

---------------------------------+
7x=245
x=35

35+y=45
y=45-35
y=10

Odp : mama ma 35 lat, a córka 10