1. Do podanych wyrazow dopisz warianty rozniace sie miekkoscia.
stań-...
baza-...
sień-...
nioska-...
cień-...
Kasia-...
2.Spośród podanych wyrazów wybierz i podkreśl[proszę je wypisać] te w których o jest znakiem głoski j.
piasek,pisarz,piłka,wiara,wino,miało,mit,biały,bitwa,diament, ofiara,figura,lina,miasto.
3.
a)Podkreśl[wypisz je] te spośród podanych wyrazów par wyrazów,które różnią sie tylko miekkoscia gloski.
dnie-tnie
brawo-prawo
dług-tłuk
dostęp-postęp
bór-pór
zęba-zięba
siad-sad
tarki-targi
koś-kos
babka-papka
gość-kość
frak-wrak
kuć-kuc
badanie-biadanie
biorę-piorę
b)wymysl krótkie hasła reklamowe, w ktorych jako pomysł zastosujesz zabawe słowną opartą na podobienstwie brzmieniowym wyrazów, a jedyną cechą różniącującą będzie twardość i miękość głoski
PRZYKŁAD : NIĆ do RZECZY !


NA JUTRO !!
Proszę zrobić wszystkie zadania.

3

Odpowiedzi

2009-12-06T21:34:15+01:00
1.
stań-stanik, słonik
baza-bus, basu
sień-siennik, cieni
nioska-nozdrze,
cień-cienisty, cieni
Kasia-kość, kosi
2.Spośród podanych wyrazów wybierz i podkreśl[proszę je wypisać] te w których o jest znakiem głoski j.
piasek,wiara,miało,biały,diament, ofiara,miasto.
3.
a)Podkreśl[wypisz je] te spośród podanych wyrazów par wyrazów,które różnią sie tylko miekkoscia gloski.

dług-tłuk
dostęp-postęp
bór-pór
zęba-zięba
siad-sad
koś-kos
kuć-kuc
b)wymysl krótkie hasła reklamowe, w ktorych jako pomysł zastosujesz zabawe słowną opartą na podobienstwie brzmieniowym wyrazów, a jedyną cechą różniącującą będzie twardość i miękość głoski

Poznań warty poznania
Bór przyjazny niezależnie od pór roku

Jeśli o to chodziło to prosze bardzo :D
55 4 55
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-06T21:36:25+01:00
Zrobię Ci 1 , drugie(ale nie wiem, czy drugie dobrze) i 3a

1.
stań-stan
baza- bazia
sień-sen
nioska-noska
cień-cen
Kasia-kasa
2.
piasek,wiara,miało, biały, diament, ofiara, miasto
3a.
zęba-zięba
siad-sad
koś-kos
kuć-kuc
badanie-biadanie
33 4 33
2009-12-06T21:39:30+01:00
1.
stań-stanik,
baza-bus,
sień-siennik
nioska-nozdrze,
cień-cienisty
Kasia- kosi
2.
piasek,
wiara,
miało,
biały,
diament,
ofiara,
miasto.
3.
dług-tłuk,dostęp-postęp,bór-bory,zęba-zięba,siad-sad,koś-kos
,kuć-kuc
15 2 15