Odpowiedzi

2009-12-06T19:59:01+01:00
P=e*f/2
40=10*f /2 |*2
80=10*f |:10
f=8 Druga przekątna ma długość 8.

By obliczyć obwód, musimy obliczyć bok rombu.
Dzielimy obie przekątne na pół, i obliczamy bok z twierdzenia pitagorasa.

4²+5²=x²
16+25=x²
x²=41
x=√41

Obw. = 4*√41 = 4√41
2 3 2
2009-12-06T20:00:55+01:00
P = e*f/2
40 = 10*f/2
40= 5f/5
f=8

5 kw. + 4 kw. = a kw.
25+ 16= a kw.
41 = a kw // pierwiastkujemy
a = pierwiastek z 41

obw = a kw.
obw = pierwiastek z 41
obw = 41
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-06T20:02:29+01:00
P = d₁ * d₂ : 2
40 = 10 * d₂ : 2
80 = 10 * d² / : 10
d₂ = 8 - długość drugiej przekątnej

Stosujemy twierdzenie Pitagorasa do połówek przekątnych:
a² = 5² + 4²
a² = 25 + 16
a² = 41
a = √41
Obw. = 4 * √41 = 4√41
2 3 2