Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-06T20:27:09+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Roland główny bohater „Pieśni o Rolandzie” jest francuskim hrabią, walczy u boku króla Karola Wielkiego, swojego wuja, w podbiciu Hiszpanii, zajętej wówczas przez muzułmańskich Arabów, a także w bitwie z Baskami, którzy zaatakowali wojska francuskie w drodze powrotnej z Hiszpanii.Roland był gotów poświęcić życie za swojego wuja Karola, nigdy nie powiedział nie chciał słyszeć źle na temat swojego ojczyma, który sam był zdrajcą. Nie słuchał jego przyjaciela i towarzysza Oliwiera, kiedy to on mówił mu o wezwaniu wojsk do pomocy. Bardziej rozważał myśli o honorze niż o bezpieczeństwie rycerzy i swoim.Pomimo tylu poległych ofiar i tak tragicznej i czasem zbyt porywczej reakcji podczas bitwy w oczach rycerzy był wzorem do naśladowania, wzorem męstwa i odwagi, poświęcenia swego życia dla narodu, braku strachu w tak tragicznej sytuacji i całej jego postawy w tej bitwie. Rycerze szanowali i kochali swojego dowódcę. Oliwier pomimo swojego zdania na dany temat i tak uważał, że Roland ma rację.Roland pełnił wtedy rolę stróża tylnego, i poległ w tej bitwie.
32 4 32
2009-12-06T20:47:06+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Roland francuski hrabia był rycerzem, który dowodził tylną strażą swojego wuja króla Karola Wielkiego.Jest wzorcem rycerza chrześcijańskiego.Był pobożny i wierny Bogu-walczył z niewiernymi przeciw Saracenom (muzułmanom i wrogom chrześcijan),popierając wiarę chrześcijańską.Roland dla honoru,który jest najważniejszy dla rycerza poświęcił swoich towarzyszy broni oraz własne szczęście,ponieważ we Francji czekała na niego narzeczona.Był bardzo przywiązany i wierny swojej ojczyźnie.Roland unosząc się honorem nie chciał zadąć w czarodziejski róg,który miał wezwać na pomoc armię królewska,a kiedy się na to zdecydował było już za późno. Raniony Roland znajduje odpowiednie miejsce na wzgórzu.Tam pod pięknym drzewem,na zielonej trawie będzie umierał.Próbuje zniszczyć swój słynny miecz- Durendala,ale nie udaje mu się.Bije się w pierś,wyciąga rękawicę w kierunku nieba-na znak oddania jej Bogu.Obraca twarz w kierunku Hiszpanii,ale wspomina ojczyznę.Opuścił głowę na ramię i zmarł pod sosną.
35 4 35