Częścią telewizora starego typu jest bańka opróżniona z powietrza, zwana kineskopem. Ekran telewizora to przednia ściana kineskopu. Jeśli powierzchnia ekranu wynosi 0,3 m², a ciśnienie atmosferyczne 1000 hPa, to na ekran działa siła nacisku (parcia) powietrza o wartości ?? (poproszę z obliczeniami)

a)30N
b)300N
c)3000N
d)30000N

2

Odpowiedzi

2009-12-06T20:18:06+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-06T20:33:37+01:00
P=1000 hPa=100000 Pa
s=0,3 m²
F= ?
p=F/s --> F=ps
F=100000N*0,3m²=30000N

odp.Wynosi 30000N.