Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-06T20:32:21+01:00
1. Am. Pn:
-równikowa
-zwrotnikowa
-podzwrotnikowa
-umiarkowana
-podbiegunowa

Am Pd:
-równikowa
-zwrotnikowa
-podzwrotnikowa
-umiarkowana

2. a) położenie od bieguna Pn do Pd
b) południowy układ pasm górskich (Andy, Kordyliery)
c) prądy morskie ( ciepłe, zimne)
2009-12-06T20:39:17+01:00
Czynniki klimatotwórcze:
-położenie geograficzne na kuli ziemskiej (szerokość geograficzna od ktorej zależy kąt padania promieni słonecznych i ilość energii słonecznej docierającej do ziemi)
-odległość od mórz i oceanów
-ciepłe i zimne prądy morskie-rzeźba terenu
-wysokość nad poziomem morza
-szata roślinna(roślinność)
-działania człowieka



Ameryka leży w zasięgu wszystkich stref klimatycznych