Mam 3 zadanka. Potrafię je zrobić ale muszę mieć pewność. Proszę o rozwiązania pełne:

1. Zapisz w postaci potęgi:
7⁻²×49²
--------- × (¹/₇)³ × (7⁴)⁵ =
7⁴

2. Oblicz:
√45 + √¹⁶/₉ - √9-4 - √20 =

3. Zapisz potęgą w postaci sumy algebraicznej:
(5axy - 2az)² =

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-06T20:47:03+01:00
1. Zapisz w postaci potęgi:
7⁻²×49²
--------- × (¹/₇)³ × (7⁴)⁵ =
7⁴

=7⁻²×7⁴×7⁻⁴× 7⁻³ × (7⁴)⁵ =
=7⁻²⁺⁴⁻⁴⁻³⁺²⁰=7¹⁵

2. Oblicz:
√45 + √¹⁶/₉ - √(9-4) - √20 =
3√5+4/3-√5-2√5=+4/3


3. Zapisz potęgą w postaci sumy algebraicznej:
(5axy - 2az)² =
=25a²x²y²-20a²xyz+4a²z²
1 5 1
2009-12-06T22:04:38+01:00
1. Zapisz w postaci potęgi:
7⁻²×49²
--------- × (¹/₇)³ × (7⁴)⁵ =7⁻²*(7²)²*7⁻⁴*7⁻³*(7⁴)⁵=7⁻²*7⁴*7⁻⁴*7⁻³*7²⁰=
7⁴

=7⁻²⁺⁴⁻⁴⁻³⁺²⁰=7¹⁵

2. Oblicz:
√45 + √¹⁶/₉ - √9-4 - √20 =√(9*5)+4/3-3-4-√(4*5)=3√5+4/3 -7-2√5=√5-17/3

3. Zapisz potęgą w postaci sumy algebraicznej:
(5axy - 2az)² =(5axy)²-2*5axy*2az+(2az)²=25a²x²y²-20a²xyz+4a²z²
1 5 1
  • Użytkownik Zadane
2009-12-06T22:08:29+01:00
7⁻²×49²
--------- × (¹/₇)³ × (7⁴)⁵ =
7⁴
7⁻²×(7²)²
---------- ×7⁻³ ×7²⁰ = 7⁻²×7¹⁷ = 7¹⁵
7⁴



√45 + √¹⁶/₉ - √9-4 - √20 =
3√5 + √15/3 - √5 - 2√5 = √15/3

(5axy - 2az)² = 25a²x²y² - 20a²xyz + 4a²z²