Grzegorz z ojcem i Łukasz z ojcem poszli na ryby. Grzegorz złowił tyle ryb co jego ojciec, Łukasz zaś 3 razy więcej niż jego ojciec. W sumie złowiono 70 ryb z czego 80 % złapali synowie. Grzegorz i Łukasz nie są braćmi, który z nich jest starszy ?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-06T20:41:05+01:00
To zdanie z niedoborem treściowym ;]
2009-12-06T22:07:14+01:00
Grzegorz z ojcem i Łukasz z ojcem poszli na ryby. Grzegorz złowił tyle ryb co jego ojciec, Łukasz zaś 3 razy więcej niż jego ojciec. W sumie złowiono 70 ryb z czego 80 % złapali synowie. Grzegorz i Łukasz nie są braćmi, który z nich jest starszy ?

x-ryby ojca Grzegorza
x-ryby Grzegorza
y-ryby ojca Łukasza
3y- ryby Łukasza
x+x+y+3y=70
80% z 70=x+3y

2x+4y=70→x+2y=35
0,8*70=x+3y

x+2y=35 56 synowie, a 14 ojcowie
x+3y=56

Widać już że jest to niemożliwe, bo y=21 -ojciec nie mógł tykle złowić, bo
razem ojcowie złowili 14 ryb

A o wieku nic nie wiemy(?!)