Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-06T21:01:46+01:00
Niech tymi liczbami będą
n, n+3, n+6, n+9
mamy
n(n+3) + 138 = (n+6)(n+9)
n² + 3n + 138 = n² + 15n +54
15n - 3n = 138 - 54
12n = 84
n = 84:12
n = 7
Odp. Tymi liczbami są 7,10,13,16.
2009-12-06T21:13:35+01:00
A, B, C, D - szukane liczby
z pierwszego warunku zadania
B = A + 3,
C = A + 6,
D = A + 9
Z drugiego warunku mamy:
A × (A +3) + 138 = (A + 6) × (A + 9)
A²+ 3A + 138 = A2 + 9A + 6A + 54
A² – A² + 3A – 9A – 6 A = 54 – 138
-12A = -84
A = 7
Szukane liczby, to : 7, 10, 13, 16