Zadanie z podrecznika z 1 gimnazjum ,,świat fizyki'' to zadanie 7 z str.40.Brzmi:
Często w mowie potocznej używamy sformuowań:,,ołów jest cięższy od alumminium'' lub ,,benzyna jest lżejsza od wody'' . Uzasadnij, dlaczego na lekcjach fizyki taka wypowiedź nie może być uznana za poprawną:P!!
Prosze o odpoiedź w ciągu 30 min PLS to na jutro . Prosze o odp.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-06T21:01:53+01:00
Chodzi o to, że to nie jest cięższe lub lżejsze, ale ma mniejszą lub większą gęstość. Benzyna ma mniejszą od wody, a ołów większą od aluminium. Gęstość (d) to liczba gramów substancji na centymetr sześcienny lub kilogramów na metr sześcienny.
2009-12-06T21:02:03+01:00
Mysle ze to jest cos na zasadzie: co jest ciezsze kilo pierza czy kilo metalu czy cos w ten desen ;D

tu powinno byc ze np. olow ma większą gestosc niż aluminium
oraz woda ma większą gestosc niz benzyna
potem jezeli wezmiemy odp. np jednakową objetosc danej substancji to ta z większa gestoscia bedzie ciezsza ;)
chyba nie namieszlaem?