Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-06T21:21:58+01:00
1mg=0,001g
1g=1000mg

1 plasterek cytryny -----> 2,4mg=0,0024g
1 jagoda --------> 0,2% razy 0,4g=0,002 razy 0,4=0,0008g

0,0024g podzielic przez 0,0008g=3

odp. 3 sztuki jagód zawieraja tyle wit. C co 1 plasterek cytryny






33 4 33
2009-12-06T21:32:46+01:00
W jednym plasterku cytryny jest ok. 2,4 mg witaminy C.Jagody zawierają 0,2% witaminy C ,a przeciętna jagoda waży 0,4g .Ile sztuk jagód zawiera tyle witaminy C co plasterek cytryny?

1 pl. cytryny to 2,4mg
1 jagoda ma 0,2% *0,4g =0,002*0,4=0,0008g=0,8mg wit. C
2,4:0,8=3

3 jagody zawierają tyle witaminy C co plasterek cytryny
11 2 11
2009-12-07T01:23:00+01:00
0,2% * 0,4g = 0,002 * 0,4 = 0,0008g - w jednej jagodzie wit. C
1mg = 0,001g
0,0008g = 0,8 mg
2,4mg : 0,8mg = 3

Odp:Trzy jagody zawierają tyle samo witaminy C co jeden plasterek cytryny.
15 3 15