Odpowiedzi

2009-12-06T21:29:15+01:00
X+y=11→x=11-y,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, 10y+x<½a ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, 10y+11-y<½a,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, 9y+11<½a /×2→ 18y+22<a,czyli a musi być >18y+22
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-06T21:29:57+01:00
Liczby dwucyfrowe o sumie cyfr 11 to: 29, 38, 47, 56, 65, 74, 83 i 92

W przypadku 4 pierwszych, liczba po przestawieniu cyfr jest większa od a, zatem one odpadają..

Dla 2 kolejnych (65 i 74) po przestawieniu dostaniemy więcej niż połowa a - też odpadają

Dla 2 ostatnich (83 i 92) jest OK, bo

38 < 1/2 * 83 = 41,5
29 < 1/2 * 92 = 46

Zatem są 2 takie liczby: 83 i 92
4 4 4
2009-12-06T21:32:14+01:00
Suma cyfr liczby dwucyfrowej a jest równa 11. Liczba otrzymana po przestawieniu cyfr w liczbie a jest mniejsza od połowy liczby a. Wyznacz liczbę a??

x+y=11
10y+x<1/2 (10x+y)


10y+x<5x+0,5y
9,5y<4x
9,5y<44-4y
13,5y<44
y<3,26
zatem y moze byc 1, 2 lub 3
czyli x moze byc 10, 9 lub 8

alze ze maja byc cyframi to odpada x=10
czyli zostaje liczba 92 i 83

2 3 2