Odpowiedzi

2009-12-06T21:37:06+01:00
70-140%
x-100%

x=70×100÷140=50


50-100%
x-60%
x=50×60÷100=30
Odp.Ania ma50 a Basia 30.
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-06T21:38:09+01:00
Zadanie jest proste. Oto rozwiążanie:
za x przyjmujemy ilosc autografów basi (x - basia)
x +0,4 x -ilos autografów ani.
marek =70 autografów
x+o,4x =60% z 70
1,4x = 0.6 *70
1,4x = 42
x=30

30 + 0,4 *30 =30+12=42 - ilosc autografów Ani

Basia ma 30 autografów, zaś Ania ma ich 42.