Rozwiąż układ równań:
a) x+y= 5
x-2y= -1
b) y-x= 4
3(x+y)= 24
c) x-2y= 4
x+3= 2y
d) 3x-1= y-2
4x-3= -2(y-2)
e) 2(x+y) - (x-1)= y+2
x+y=1
f) 1/2(x-1)+y= -2 1/2
x-7=1-y
Bardzo proszę o rozwiązanie inaczej nie wiem co ja zrobię. Dziękuję.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-06T21:38:21+01:00
A) x+y= 5
x-2y= -1

-x-y=-5
x-2y=-1

-3y=-6
y=2
x=3

b) y-x= 4
3(x+y)= 24

y-x=4
x+y=8

2y=12
y=6
x=2

c) x-2y= 4
x+3= 2y

x-2y=4
x-2y=-3
zatem układ sprzeczny

d) 3x-1= y-2
4x-3= -2(y-2)

3x-y=-1
4x+2y=7

6x-2y=-2
4x+2y=7

10x=5
x=0,5

2y=7-4x=5
y=2,5

e) 2(x+y) - (x-1)= y+2
x+y=1

2x+2y-x+1-y-2=0
x+y=1

x+y=1
x+y=1

układ tożsamościowy


2 5 2
2009-12-06T21:44:23+01:00
A) x+y=5
x2y=-1
x=5-y
5-y-2y=-1
-3y=-1-5
-3y=-6/:-3
y=2
x+2=5x=5-2
x=3
b)x-y=4
3(x+y)= 24
x=4+y
3(4+y+y)=24
3(4+2y)=24
12+6y=24
6y=24-12
6y=12/:6
y=2
x-2=4
x=6
c- nie ma rozwiązanie bo wychodzi -7=0