TO ALGEBRA(proszę o wypisanie niewiadomej, sprawdzenie z warunkami zadania i o rozwiązanie)
1. Do akwarium wlano 120 litrów wody, napełniając 75% jego pojemności. Oblicz, ile metrów kwadratowych szkła zużyto na wykonanie tego akwarium, wiedząc, że jego wysokość wynosi 50cm, a długość jest dwa razy większa od szerokości.(wynik 1,52 m²)

2. Świeże grzyby zawierają 90% wody, a suszone 15%. Ile trzeba zebrać grzybów, żeby można z nich otrzymać ½ kg grzybów suszonych?(wynik 4,25 kg)

2

Odpowiedzi

2009-12-06T21:42:40+01:00
Zad.1
120l to 75%
160l to 100%

0,16m³=0,5* 2x*x
0,16m³=x²
0,16=x²
0,4=x

wymiary akwarium to :
50cm x 40cm x 80cm

pole akwarium :

P=2x50x40+2x50x80+40x80
P=400+800+320
P=1520cm²=1,52m²

Zad.2
x - ilość kilogramów grzybów, które należy zabrać

0,1x=0,5*0,85 /:0,1
x= 0,5*8,5
x=4,25 kg
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-06T21:46:55+01:00
1. Do akwarium wlano 120 litrów wody, napełniając 75% jego pojemności. Oblicz, ile metrów kwadratowych szkła zużyto na wykonanie tego akwarium, wiedząc, że jego wysokość wynosi 50cm, a długość jest dwa razy większa od szerokości.(wynik 1,52 m²)


120-75%
x - 100%
x=160 litrów - całe akwarium (czyli V=160 dm³)

a*2a*5=160
2a²=32
a²=16
a=4

P=2*4*5+2*5*8+4*8=40+80+32=152dm²

2. Świeże grzyby zawierają 90% wody, a suszone 15%. Ile trzeba zebrać grzybów, żeby można z nich otrzymać ½ kg grzybów suszonych?(wynik 4,25 kg)


w 0,5 kg grzyba jest 0.425 suchej masy i 0,075 wody
poniewaz sucha masa sie nie zmienia to w swiezych grzybach tez ma jej tyle byc a tam stanowi ona 10%

zatem
10%-0.425
100%-x

z proporcji rozwiazujemy
x=4,25 (kg)


1 5 1