Odpowiedzi

2009-12-06T21:50:12+01:00
D=(\-3*0+4*1-6|)/[√(0+1)]=|-2|/1=2
ta odległość to 2
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-06T21:50:13+01:00
Równanie prostej w postaci ogólnej:
0 * x + 1 * y + (-6) = 0

Korzystamy ze wzoru na odległość punktu od prostej i otrzymujemy, że odległość punktu od prostej to:

d = |0 * (-3) + 1 * 4 + (-6)| / √(0² + 1²)
d = |-2| / 1 = 2

Odległość punktu A od danej prostej wynosi 2.

2009-12-06T21:53:02+01:00
Y=6
funkcja stała
czyli 2cm
bo odległość jest równa 6-4
1 5 1