Odpowiedzi

2009-12-06T22:09:01+01:00
Protisty roślinopodobne

Budowa - niekiedy tkankowe, chloroplast uzyskany w wyniku endosymbiozy wtórnej, stąd ma zawsze 3 – 4 błony śródplazmatyczne, komórki często okryte ścianą komórkową.

Rozmnażanie - Bezpłciowe
10 3 10
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-06T22:12:44+01:00
Protisty to krolestwo obejmujace najprostsze eukarionty. Ta polifletyczna grupa ma niejednolite pochodzenie i charakter. Naleza do niej protisty zwierzece (tzw.pierwotniaki) roślinopodobne9wiekszosc kiedys zaliczana do glonow) i grzybopodobne (śluzorosla)

1)Formy organizacji ciała
-jednokomorkowce :pełzaki, wiciowce lub formy nieruchome ze ściana komorkowa lub bez sciany komorkowej
-komórczaki, kolonie
-wielokomorkowe(plechy nitkowate, plektenchymatyczne oraz tzw.tkankowe
2)u niektorych pepellikula: blona komorkowa wraz z przylegajaca do niej czescia cytoplazmy
3)pancerzyki, szkieleciki

Rozmnazanie sie:
-bezplciowe (podzial komorki -jednokomorkowce , zarodniki plywkowe tzw.plywki lub zoospory- wielokomorkowce) , fragmentacja
-płciowe (wytwarzanie gamet- rzadko u jednokorkowcow; izogamia, anizogamiai oogamia)

Das ist alles! pozrowka:*
7 3 7