Odpowiedzi

2009-12-06T22:23:01+01:00
R okręgu opisanego=⅔h Δ =4√3,czyli h-4√3׳/₂=6√3cm,,,,,,,h=a√3:2=6√3→a=12cm
2009-12-06T22:24:43+01:00
4√3 = ⅔ h
h = 4√3 x ⅔
h = 4√3 x 3/2
h = 6√3
a √3
h =------
2

a =h : √3 x 2

a = 4√3 : √3 x 2
a = 4x2
a = 8
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-06T22:29:30+01:00
Skoro to jest trojkąt równoboczny, więc zachodzi zależność r=2/3h
po obliczeniach wychodzi h=6√3. Następnie są dwie możliwości rozwiązania:
1. (jeżeli jesteś z gimnazjum)
obliczamy a z zależności trójkąta o kątach 30⁰, 60⁰, 90⁰
czyli a=2*(h/√3)
a= 12