Zaproponuj, przedstaw
teksty literackie bądź ich fragmenty które wyrażają Twoje uczucia, poglądy, postrzeganie świata.


jestem optymistką i romantyczką lubie czytac ksiązki :) prosze o jakies fragmenty z ksiazek przedstawiające moje uczucia :)

2

Odpowiedzi

2009-12-07T14:06:31+01:00
Dzisiejsze nieśmiałe dziecko, to to, z którego wczoraj się śmialiśmy.
Dzisiejsze okrutne dziecko, to to, które wczoraj biliśmy.
Dzisiejsze dziecko, które oszukuje, to to, w które wczoraj nie wierzyliśmy.
Dzisiejsze zbuntowane dziecko, to to, nad którym się wczoraj znęcaliśmy.

Dzisiejsze zakochane dziecko, to to, które wczoraj pieściliśmy.
Dzisiejsze roztropne dziecko, to to, któremu wczoraj dodawaliśmy otuchy.
Dzisiejsze serdeczne dziecko, to to, któremu wczoraj okazaywaliśmy miłość.
Dzisiejsze mądre dziecko, to to, które wczoraj wychowaliśmy.
Dzisiejsze wyrozumiałe dziecko, to to, któremu wczoraj przebaczyliśmy.

Dzisiejszy człowiek, który żyje miłością i pięknem, to dziecko, które wczoraj żyło radośćią.
— Ronald Russell


Szczęście nie jest przecież stanem wiecznym. Zresztą też i nie okresowym. Szczęście to po prostu taki skurcz serca, którego doznaje się czasami, kiedy człowieka przepełnia taka radość, że wprost trudno ją znieść. Znika równie szybko jak się pojawia. I nie ma go, dopóki nie nadejdzie znowu, by sprawić, że człowiek uzna życie za najwspanialszy dar.
— Margit Sandemo (ur. 1924)
Saga o Ludziach Lodu 10: Zimowa zawierucha



Żadna noc nie może być aż tak czarna, żeby nigdzie nie można było odszukać choć jednej gwiazdy. Pustynia też nie może być aż tak beznadziejna, żeby nie można było odkryć oazy. Pogódź się z życiem, takim jakie ono jest. Zawsze gdzieś czeka jakaś mała radość. Istnieją kwiaty, które kwitną nawet w zimie.
— Phil Bosmans

- Idziesz tam... bo musisz, prawda?
Geralt zawahał się. Zdawało mu się, że czuje zapach bzu i agrestu.
- Chyba tak - powiedział z ociąganiem - Muszę, przepraszam Cię, Chireadan.
- Nie przepraszaj, wiem, co czujesz.
- Wątpię. Bo ja sam tego nie wiem.
Elf uśmiechnął się. Uśmiech ten miał mało wspólnego z radością.
- Na tym to właśnie polega, Geralt. Właśnie na tym.
— Andrzej Sapkowski (ur. 1948)
Ostatnie Życzenie

Smutek jest samowystarczalny: by odczuć jednak pełną wartość radości, musisz mieć kogoś, by się nią podzielić.
— Mark Twain (1835-1910)

Marzenie o czymś nieprawdopodobnym ma swoją nazwę. Nazywamy je nadzieją.
— Jostein Gaarder (ur. 1952)
Dziewczyna z pomarańczami


Uczynić ludzi szczęśliwymi to marzenie szczęśliwych ludzi.
— Phil Bosmans


Marzenie kobiety - mieć stopę wąziutką, a żyć na szeroką.
— Julian Tuwim


Pewien indiański chłopiec zapytał kiedyś dziadka:
- Co sądzisz o sytuacji na świecie?
Dziadek odpowiedział:
- Czuję się tak, jakby w moim sercu toczyły walkę dwa wilki. Jeden jest pełen złości i nienawiści. Drugiego przepełnia miłość, przebaczenie i pokój.
- Który zwycięży? - chciał wiedzieć chłopiec.
- Ten, którego karmię - odrzekł na to dziadek.
— Autor nieznany

1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • jah2
  • Początkujący
2009-12-07T14:12:34+01:00
Wyzwanie nie czeka. Życie nie ogląda się za siebie. Tydzień to aż nadto, by zdecydować, czy godzimy się na nasz los, czy nie.
Paulo Coelho — Demon i panna Prym

Być może na tym polega jego problem: ciągle kocha to, co robi.
Paulo Coelho — Zwycięzca jest sam

Więcej czyni jeden uśmiech niż trzy uderzenia pięścią. A i - hałasu nie ma, i ręka nie boli, i mebel się nie niszczy, i medale nie brzęczą.
Władysław Grzeszczyk — Parada paradoksów

Bądż dobra i pamiętaj,ze dobro na tym świecie zawsze zwycięża, szanuj to i poważaj, a sił swoich używaj zawsze w obronie prawości.Rób wszystko jak możesz najlepiej, a resztę pozostaw Bogu.
"Imieniny"Małgożata Musierowicz

Uśmiech bywa aktem męstwa, smutek to słabośc i postawa zbyt wygodna.Być radosnym i dobrym,kiedy świat jest smutny i zły,to mi dopiero odwaga(...)Świat zawsze był taki sam -pełen miłoaści i nienawiści zarazem, dobra i zła, kłamstwa i prawdy.To że nas przypadkiem zło spotyka nie znaczy wcalę , że jesteśmy szczególnie pokrzywdzeni.Trzeba to przyjąć jak jeszczę jedną próbę, którą nam los zadał-i spokojnie robić swoje.(...)Myśleć.Wybiera ć.Walczyć.Doskonalić się.Kochać...
M.Musierowicz "Noelka"

"... zgarbione ramiona, jakby nagle spoczął na nich cały ciężar świata."
Cecelia Ahern "Gdybyś mnie teraz zobaczył"