Ułóż chronologicznie wydarzenia. Wyjasnij zwiazek przyczynowo-skutkowy zachodzący pomiędzy nimi. :
a) Uchwalenie pierwszej w świecie konstytucji
b) Ustawy brytyjskie skierowane przeciwko koloniom
c) Uznanie niepodległości Stanów Zjednoczonych przez Wielką Brytanie
d) Wojna o niepodległosć Stanów Zjednoczonych
e) Poparcie udzielone Amerykanom przez ochotników i państwa europejskie.

Z góry dzięki :*

2

Odpowiedzi

2009-12-06T22:44:28+01:00
1:b Ustawy brytyjskie skierowane przeciwko koloniom
2:c Uznanie niepodległości Stanów Zjednoczonych przez Wielką Brytanie
3:a Uchwalenie pierwszej w świecie konstytucji
4:e Poparcie udzielone Amerykanom przez ochotników i państwa europejskie.
5:d Wojna o niepodległosć Stanów Zjednoczonych
4 2 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-06T23:16:23+01:00
Chronologia:
Ustawy brytyjskie skierowane przeciwko koloniom (1764- początki zmian w polityce kolonialnej)
Wojna o niepodległosć Stanów Zjednoczonych (1775-1783)
Uznanie niepodległości Stanów Zjednoczonych przez Wielką Brytanie (9kwiecień 1784-TRAKTAT PARYSKI)
Uchwalenie pierwszej w świecie konstytucji (17 wrzesień 1787)
Poparcie udzielone Amerykanom przez ochotników i państwa europejskie
(6 luty 1778 Francja, 1779 Hiszpania, 1780 Holandia)

Związek przyczynowo-skutkowy:
13 Stanów Zjednoczonych Ameryki było ówczesną kolonią Wielkiej Brytanii. Królestwo (Wielkiej Brytanii) widząc zapędy niepodległościowe Amerykanów postanowiło ograniczyć ich swobody i zaostrzyć politykę kolonialną. Skutkiem tego było ograniczanie ich samorządu, hamowanie rozwoju, zwiększanie podatków etc. Doszło do działań wojennych w wyniku których młode państwo otrzymało legitymację od państw Europy Zachodniej, a z czasem także Królestwa.
8 4 8