WYRAŻENIA ALGEBRAICZNE


1.Zbyszek ma w skarbonce 120zł. Postanowił, że co miesiąc będzie wrzucał do skarbonki 5 zł. Jaką kwotę zgromadzi w skarbonce po n miesiącach oszczędzania?

2.Miesięczny rachunek za telefon składa się z opłaty abonamentowej w wysokości 42 zł. oraz opłaty za rozmowy - za każdy impuls 35 groszy. Zapisz wzór określający kwotę rachunku, jeżeli ilość impulsów oznaczymy przez x.

3.Basia ma x zł., Karol dwa razy więcej od Basi, Magda o 6 zł. mniej od Karola, a Adam połowę tego, co Magda i Karol razem. Ile pieniędzy mają razem?

3

Odpowiedzi

2009-12-06T22:53:20+01:00
1.
31x5=155<to 1 miesiąc 155x12=1860<1 rok
30x5=150<to 1 miesiąc 150x12=1800<1 rok
2.Nie wiem
3.
Basia=x
Karol=2xbasia
Magda=karol-6
Adam=magda+karol:2
2009-12-06T22:54:32+01:00
1) 120 +5n
2) 42+35x
3)x+2x+2x-6+0,5(2x+2x-6)=7x-6+2x+3=9x-3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-06T23:40:44+01:00
1. 120 + 5n
2. 42+35x
3. x- Basia
2x- Karol
2x-6 Magda
(2x+2x-6):2
x+2x+2x-6+(2x+2x-6):2=7x-6+2x+3=9x-3