Oblicz pole obszaru:

Wycinek kołowy został zbudowany na trójkącie równobocznym o boku 8. Kąt wewnętrzny to 60⁰.Oblicz pole obszaru, który pozostanie po odjęciu pola trójkąta od pola wycinka.


Troche zagmatwałem ale ogólnie chodzi o to żeby odjąć pole trójkąta od pola całego wycinka. Proszę o jak najszybsze rozwiązanie.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-06T23:16:57+01:00
P= a kwadrat pierwiastek z trzech przez cztery
p= 8 kwadrat piewiastków z trzech przez cztery
p= 64 pierwiastków z trzech przez 4
p= 16 pierwiastków z 3 cm kwadratowych

pw= 3,14 * (60/360)^2
pw= 3,14 * (1/6) ^2
pw= 3,14 * 2/36
pw = 157/900 cm kwadratowych

(16 pierwiastków z 3 -157/900 ) cm kwadratowych
2009-12-06T23:36:33+01:00
Pw = πr²/6 = π*(8)²/6 = 64π/6 = 32π/3 - pole wycinka
h - wysokość Δ
h = a*√3/2 = 8√3/2 = 4√3
PΔ = a*h/2 =[8*4√3]/2 = 16√3 - pole trójkąta
P = Pw - PΔ = 32π/3 - 16√3