Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-06T23:02:45+01:00
A9=a1+8r
a9=1+8r
18=1+8r
8r=17
r=17/8
a5=a1+4r
a5=1+4*17/8
a5=1+8,5=9,5
zatem odp a
2009-12-06T23:04:35+01:00
A₉=18
a₉= a₁+(n-1)r
18=1+8r
r=17/8

a₅=1+4*17/8
a₅=19/2=9.5
  • Użytkownik Zadane
2009-12-06T23:05:47+01:00
Tworzymy uklad rownan:

a1=1
a5=x
a9=18

a1=1
a1 + 4r =x
a1 + 8r = 18

a1=1
1+ 4r =x
8r = 17 => r= 17/8

a1=1
x=19/2
r=17/8