Jeżeli wznosimy się nad ziemię , to tempetatura powietrza maleje o 0,6stopni C co 100m.Na ziemi jest 7stopni C
a)Jaka jest temperatura na wysokości 400m nad ziemią ?
b)W jakiej odległości od ziemi może być temperatura niższa od 0stopni C

Proszę o obliczenia i z góry dziękuję:)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-06T23:09:49+01:00
A) 7 + 4×0,6 = 7 + 2,4 = 9,4
Odp.: Na wysokosci 400m temp wynosi 9,4°C.
b) 7 ÷ 0,6 = 11,(6) ≈ 12
12 × 100m = 1200m
Odp.: Temp ponizej 0°C jest w odleglosci ok. 1200m od powierzchni Ziemii.
2 3 2
2009-12-06T23:11:14+01:00
Jeżeli maleje o 0.6 co 100 metrów to na wysokości 400 m zmaleje o 2,4 stopnie 7 - 2.4 = 4.6

temperatura zmaleje o 7 stopni celcjusza na wysokości ponad 1166 m
2009-12-06T23:14:30+01:00
A) na ziemii czyli na wysokosći 0m. n. p.m

100m-0,6C
400m-x
x=0,6C*400/100
x=2,4C

czyli na wysokosci 400m jest 7C-2,4C( bo temp wraz ze wzrostem wysokosci maleje)=4,6 C

b)na wysokosci 2152m.