Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-06T23:26:18+01:00
F=m*g
g=f/m
f1=10N
g= 10N/2kg
g=5N/kg

f2=5N
g=5N/2kg
g=2,5N/kg

f1-f2=5N-2,5N=2,5N/kg
2,5*2= 5N

odp. przyśpieszenie klocka wynosi2,5N/kg, a po dwóch sekundach 5N( bądź nie zmieni się wcale,nie jestem pewna)
2009-12-06T23:42:29+01:00
Jakas niecala godzine temu rozwiazywalam identyczne zadanie tylko bez dopisku 'na rowni pochylej'
i tak nic to nie zmienia ;)

m=2KG
F(1)=10N
F(2)=5N
a=?
F(w)=10+5=15N

a=F/m
a=15N/2kg=7,5Nkg=7,5m/s^2

Pamiętaj, że przyspieszenie jest wielkością stałą!!!
czyli po dwóch sekundach bedzie wynosilo tyle samo! ...

moglabys dodac jakie sa te sily, np. czy maja te same zwroty itp.?
bo tak to nie da sie tego zbytnio rozwiazac ...