Zaprojektuj prawidłowy, dzienny jadłospis dla przedstawicieli kilku grup społecznych np. ucznia szkoły średniej, sportowca, pracownika umysłowego, kobiety w ciąży itp., uwzględnij źródła różnych składników, wartość kaloryczną, częstość posiłków,

1

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-07T11:22:43+01:00
Dla sportowca:
I śniadanie:
1/2 grahamki, łyżka twarożku wiejskiego, zioła do posypania, szklanka kawy z mlekiem;
II śniadanie:
sałatka z 2 ziemniaków i szklanki ugotowanej fasoli jaś z sosem z małego jogurtu naturalnego (125 g) i łyżeczki musztardy, przyprawiona pieprzem i bazylią, szklanka soku marchwiowo-owocowego;
Obiad:
stek z łososia (200 g) przyprawiony cytryną, pieczony w folii, duszone warzywa (z łyżką oliwy): cukinia, czerwona papryka, 2 pomidory, łyżka kopru, kajzerka, szklanka wody mineralnej.
PODWIECZOREK:
- 1 kiwi z serkiem (kiwi schłódź, zetnij czubek, miąższ wymieszaj z 1 łyżeczką chudego serka wiejskiego)
KOLACJA:
sałatka z tuńczyka (120 g tuńczyka w sosie własnym wymieszaj z 2 łyżkami kukurydzy i 2 łyżkami gotowanego ryżu, dopraw do smaku solą i pieprzem), 1 szklanka soku owocowego

dla ucznia :
I śniadanie:
herbata z mlekiem , pieczywo razowe, margaryna "kama" wędlina drobiowa pomidor, ogórek
II sniadanie:
kanapka: chleb razowy z pastą z sera szczypiorku napój owocowy
Obiad:
ryba duszona w jerzynach, barszcz czerwony z fasolka zimeniaki surowka z kapusty pekinskiej
klacja
kasza grczana surówka z marchwi kapusty

dla pracowika umysłoweg
Śniadanie:
herbata z cytryną (herbata, cytryna , cukier kanapki z rzodkiewką (chleb skrobiowy , masło roślinne, rzodkiewka
serdelki drobiowe
II śniadanie
surówka z marchwi
Obiad
kopytka ziemniaczane sos pomidorowy kompot z truskawek
Podwieczorek
kanapki z jajkiem i szczypiorkiem herbata
Kolacja
makaron niskobiałkowy zapiekany z jabłkiem
sok oocowy
4 2 4