Trzy tomy "Opowieści z Narnii" mają razem 650 stron. Tom drugi ma 75 stron więcej od pierwszego, a tom trzeci 25 stron mniej od drugiego.
A) Oblicz, ile stron ma każdy z tomów
B)Oblicz, ile czasu potrzebuje Adam na przeczytanie każdego z tych trzech tomów, jeżeli w ciągu godziny czyta 25 stron tekstu.

Proszę jak najszybciej bo to na jutro

2

Odpowiedzi

2009-12-06T23:34:48+01:00
650=75+x+x-25
650=50+2x
2x=600
x=300

drugi tom- 300-75=225
trzeci tom- 225+25=250
pierwszy tom- 650-(225+250)=175
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-06T23:38:39+01:00
Trzy tomy "Opowieści z Narnii" mają razem 650 stron. Tom drugi ma 75 stron więcej od pierwszego, a tom trzeci 25 stron mniej od drugiego.
A) Oblicz, ile stron ma każdy z tomów
B)Oblicz, ile czasu potrzebuje Adam na przeczytanie każdego z tych trzech tomów, jeżeli w ciągu godziny czyta 25 stron tekstu.
Tom I ---- x
Tom II ----- x+75
tom III -----x+75-25=x+50

x+x+75+x+50=650
3x+125=650
3x=650-125
3x=525
x=175 ------ I tom 175:25=7godzin
II tom ---- 175+75= 250 250:25= 10godzin

II tom ---- 175+50=225 225:25=9godz.

2 3 2