Tomek wypożyczył książkę "Harry Potter i Zakon Feniksa", Która ma 960 stron. W ciągu 5 godzin przeczytał 120 stron książki.Ile czasu potrzebuje na jej dokończenie , jeżeli będzie czytał z tą samą szybkością?

Pilne na jutro rano

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-06T23:52:09+01:00
120 - 5
240 - 10
360 - 15
480 - 20
600 - 25
720 - 30
840 - 35
960 - 40

Banałka ;)
5 4 5
2009-12-06T23:52:33+01:00
120 stron :(5godzin)=
120:(5godzin)=120:5=24strony na godzinę

960-120=840
840:24=35 godz
całą książkę przeczyta w ciągu 40 godzin
5 5 5
2009-12-06T23:52:55+01:00
Mozna z proprcji, chyba ze nauczyciel zabrania ...
wtedy:
120 str - 5h
960 str - xh
metoda krzyzowa wychodzi, ze x=40
jesli na przeczytanie calej potrzebowal 40h, a 120 str - 5h, to na przeczytanie reszty 40h-5h=35h
no i po sprawie xDD
6 3 6