Odpowiedzi

2009-12-07T09:27:14+01:00
Obraz Jana Matejski 'Bitwa pod Grunwaldem przedstawia 2 strony walczącego sporu, Polaków z Krzyżakami.
Na górze widać dymiące sie niebo a na ziemi pełno trupów, i zołmierzy walczących ze soba.
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-07T09:35:40+01:00
Obraz Jana Matejki pt.:,,Bitwa pod Grunwaldem'' jest przedstawiony w niezwykły sposób. Namalowany został w 1878 r., w Krakowie, na płótnie.
Na malowidle widać wiele postaci historycznych. Obraz symbolicznie pokazuję bitwę w czasie, kiedy wciąż toczą się zacięte walki, ale szala zwycięstwa przechyla się już na stronę polską.
W centrum ukazuje się książę Witold-ubrany w czerwony żupan, na głowie nosi mitrę. Unosi miecz i tarczę w geście triumfu.
Z lewej strony znajduje się mistrz krzyżacki. Odziany jest w biały płaszcz, z czarnym krzyżem na piersi. Charakterystyczną dla nas postacią na tym obrazie jest Zawisza Czarny, który jest w fioletowym ubraniu, bez hełmu.
Uważam, że to wyjątkowy obraz, ponieważ widać na nim, jak Polacy walczą o własną wolność, o przetrwanie.