Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-07T10:58:27+01:00
Zeby f(x) i g(x) byly rownolegle to ich wspolczynniki kierunkowe musza byc sobie rowne
a)f(x)=2mx+3 g(x)=4x-5
2m=4
m=2
b)
f(x) = 3|m - 2|x + 11, g(x) = 6x + 1
3|m-2|=6
|m-2|=2
m-2=2 dla m≥2
-m+2=2 dla m<2

m=4 dla m≥2
m=0 dla m<2
1 5 1
2009-12-07T11:05:24+01:00
2 proste są równoległe,gdy maja to samo a przy x,,,,,,,,,,,,,,,,,,, a]y=m2x+3,,,,,,,,,,,,,y=4x-5,,,,,,czyli m2x=4x,,,więc m=4x:2x,,,m=2,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, b]y=6x+1,,,,,,,,,,3mx-6x+11=y ,,,czyli 3xIm-2I,,,mięc nawias musi się =2 żeby 3x dało 6x,,,,nawias bedzie =2,gdy m=4 lub ,gdy m=0 ,bo gdy =4 to 4-2=2,,a 0-2=-2,ale z wartosci bezwzglednej i tak =2
1 5 1