Odpowiedzi

2009-12-07T10:43:32+01:00
Platon uważał ,że rzeczywistość dzieli się na dwie sfery : wyższą czyli idei traktowane jako wzory , pojęcia - wszystko doskonałe i idealne . Druga sfera niższa czyli rzeczywistość ziemska , realizacja na ziemi więc wszystkie rzeczy które można sobie wyobrazić są odbiciem idei. Według Platona to tylko świat idei był prawdziwy, a poznanie świata idei pozwala poznać świat
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-07T10:44:53+01:00
Platon 427 - 347 p.n.e
* prawdziwy nieczny byt to IDEE, a rzeczywistosc jest jedynie jego odbiciem. Najwazniejsza cecha jest stalosc swiata idei, a zmiana jest zlem, niedoskonaloscia "emanacji idei" ludzi roznych od swiata materialnego DUSZA niesmiertelna, ktora pochodzi ze swiata ideii i laczy ludzi z tym swiatem
* 3 idee Platona to:
-dobro
-piekno
-prawda
*cechy idei
- istnieja one niefizycznie
- inteligbilne -przedmioty intelektu a nie zmyslu
- niematerialnosc - istnieja a nie naleza do swiata materialnego
- niezmiennosc - niepowstaja, niegina, cos wiecznego
- jednosc - lacza odmienne cechy

radze ci znalesc i przeczytac interpretacje "mitu platonskiej jaskini" to jest wlasnie o tych ideach.
te wiadomosci to notatki z 1 roku studiow
2 5 2