Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-07T11:55:32+01:00
Postać kanoniczna ma wzór:

y = a(x - p)² + q

gdzie:
p = -b/2a
q = -Δ/4a
Δ = b² - 4ac

y = ½x² + 4x + 5
a = ½
b = 4
c = 5

Δ = 16 - 10 = 6
p = -4/2 = -2
q = -6/2 = -3

y = ½(x + 2)² - 3

1 1 1
2009-12-07T11:57:41+01:00
Y=½x²+4x+5,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, p=-b:2a=-4:2×½=-4,,,,,,,,,,, q=-Δ:4a,,,,,,,, Δ=b²-4ac=16-10=6,,,,, q=-6:4×½=-6:2=-3,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, postać kanoniczna : y=a(x-p)²+q,,,,,,, czyli:y=½(x+4)²-3