Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-07T12:37:40+01:00
Hydrofity, rośliny wodne, rośliny wodnopączkowe (gr. hydrol = woda, fyton = roślina) – rośliny wodne (oprócz planktonu), których pączki odnawiające zimują w wodzie. Według klasyfikacji Raunkiæra są jedną z grup kryptofitów, czyli roślin skrytopączkowych.

Hydrofity charakteryzują się dość słabo rozwiniętym system korzeniowym, u niektórych (jak pływacz) w ogóle go brak. Wiele z nich natomiast ma silnie rozwinięte kłącza. Odznaczają się bardzo słabym wykształceniem tkanek mechanicznych i tkanek przewodzących, nie posiadają kutykuli i aparatów szparkowych. Posiadają duże przestwory międzykomórkowe wypełnione powietrzem (aerenchyma). Ciśnienie osmotyczne w komórkach jest niskie, do 8 atmosfer.

W strefach klimatycznych, w których występują okresy niesprzyjające wegetacji roślin (np. zima), zimują pączki znajdujące się w wodzie. Na wiosnę odtwarza się z nich nowy pęd.

23 3 23
2009-12-07T16:24:36+01:00
Rośliny wodne, czyli takie których korzenie znajdują się pod wodą, jednak łodygi i liście znajdują się ponad lustrem wody.
Papirusbobrek trójlistkowy
grzybieńczyk wodny
okrężnica bagienna
oroncjum wodne
osoka aloesowata
papirus
przęstka pospolita
rdest ziemnowodny
rozpław sercolistny
strzałka wodna
rzęśl
13 3 13