Odpowiedzi

2009-12-07T12:55:50+01:00
1 liczba- x-5 2 liczba - (x-5)*3
x-5+(x-5)*3=32
x-5+3x-15=32
4x=32+5+15
4x=52
x=52:4
x=13
1 liczba- 13-5=8
2 liczba - (13-5)*3=24
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-07T12:59:24+01:00
X - pierwsza liczba
32 - x - druga liczba
x - 5 - pierwsza liczba po zmniejszeniu
32 - x - 5 - drugaliczba po zmniejszeniu

3(x - 5) = 32 - x - 5
3x - 15 = 27 - x
3x + x = 27 + 15
4x = 42 |:4
x = 10,5

32 - 10,5 = 21,5

pierwsza liczba: 10,5
druga liczba: 21,5
suma: 21,5 + 10, 5 = 32