Odpowiedzi

  • kh24
  • Rozwiązujący
2009-12-07T13:52:58+01:00
Tętno - jest to falisty ruchnaczyń tętniczych, który zalezy od skurczów mięśnia sercowego i od elastycznej budowy ścian tętnic.
2009-12-07T13:53:17+01:00
Tętno – falisty ruch naczyń tętniczych zależny od skurczów serca i od elastyczności ścian tętnic.
Występuje tylko w tętnicach
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-07T13:53:29+01:00
Tętno - cykliczne rozciąganie i kurczenie się ścian naczyń krwionośnych spowodowane przepływem krwi (w rytmie akcji serca).
Jest najczęściej badane na tętnicy promieniowej, szyjnej lub udowej; u zdrowych dorosłych osób prawidłowa wartość tętna waha się w granicach 60-80 uderzeń na minutę.
1 5 1