Odpowiedzi

2009-12-08T12:32:13+01:00
Obliczam pole powierzchni jednej ściany bocznej: 36:3=12 cm
Przyjmuję, że wysokośc graniastosłupa wynosi 8 cm, a krawędź trójkąta w podstawie 1,5 cm.
Pole ściany bocznej:
8 cm * 1,5 cm = 12 cm - zgadza się
Pole podstawy potrzebne do sprawdzenia objętości:
Pp=(a²√3 ) :2 /dzielenie przez 2 robisz na kresce ułamkowej
Pp=(1,5²√3):2
Pp=(2,25√3):2 /skracasz 2,25 i 2
Pp= 1,125√3

Objętośc:

V=Pp*h
V=1,125√3*8
V=9√3 - zgadza się
Doszłam do tego w ten sposób, jakbyś miał jakieś pytania to pytaj śmiało.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-08T14:25:57+01:00
X - krawędź podstawy
h - wysokość graniastosłupa
pole jednej ściany w graniastosłupie -> 12

(x²*√3)/4 *h=9√3 /:√3*4
x*h=12 /:h

x=12/h
(12/h)²=36

12/h=4
x=12/h

h=3
x=4

i powyższe rozwiązanie jest błędne ponieważ pole trójkąta równobocznego to :
a²√3/4
a nie tak jak pokazała Anna358
Pp=(a²√3 ) :2
Powinna zapisać:
Pp=(a²√3 ) :4