A) Średnia długość kroku Iwony wynosi 60 cm. Ile kroków wykona Iwona podczas spaceru o długości 2,7 km?
b) W Polsce produkuje się około 400 000 t jaj kurzych rocznie . Jedno takie jajko waży około 55g . Ile jaj produkowanych jest co roku w Polsce? wynik podaj w miliardach sztuk?
c) W opakowaniu znajduje się 50 drażetek witaminy C, a każda waży 0,1 g. Ile opakowań można wypełnić zapasem drażetek o wadze 1 t ?

3

Odpowiedzi

2009-12-07T14:42:47+01:00
A)
270000÷60=4500 krokow
C)
1t=1000000g
1 opak = 5g
1000000÷5=200000 opak.
B)
400000t=400000000000g
400000000000÷55≈7,3 miliarda
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-07T14:42:55+01:00
A) Średnia długość kroku Iwony wynosi 60 cm. Ile kroków wykona Iwona podczas spaceru o długości 2,7 km?


270000:60=4500

b) W Polsce produkuje się około 400 000 t jaj kurzych rocznie . Jedno takie jajko waży około 55g . Ile jaj produkowanych jest co roku w Polsce? wynik podaj w miliardach sztuk?

1t=1000kg=1000000g


400000000000:55=7272727272 czyi ok 7,3 mld


c) W opakowaniu znajduje się 50 drażetek witaminy C, a każda waży 0,1 g. Ile opakowań można wypełnić zapasem drażetek o wadze 1 t ?
1t=1000kg=1000000g
50*0,1=5g

1000000g/5g=200000opakowania









1 5 1
2009-12-07T14:56:36+01:00