W pewnej miejscowości bilet normalny za przejazd miejskim autobusem kosztuje 1,60 zł a ulgowy 0,90 zł.
a) O ile procent bilet ulgowy jest tańszy od normalnego?
b) O ile procent bilet normalny jest droższy od ulgowego?
Błagam help!!! :P ale nie odpowiadajcie "za pomocą proporcji" tylko tak zrozumiale proszę ;**** z góry dziękuję będę bardzo wdzięczna ;)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-07T14:42:53+01:00
A) 1,60 zl --- 100%
0,90 zl --- x
mnożymy na krzyż
1,60x=90
x=56,25%
100%-56,25%=43,75%
odp. 43,75%

b) 1,60 zl --- x
0,90 zl --- 100%
mnożymy na krzyż
0,90x=160
x=177,8%
177,8%=100%=77,8%
odp. 77,8%
6 4 6
2009-12-07T15:03:33+01:00
A) O ile procent
bilet ulgowy jest tańszy od normalnego?

bilet normalny 1,60 zł
ulgowy 0,90 zł

0,90*100/1,60 =56,25%

odp
bilet ulgowy jest tańszy od normalnego o 56,25%

b) O ile procent bilet normalny jest droższy od ulgowego?

100%-56,25% = 43,75%

bilet normalny jest droższy od ulgowego o 43,75%
2 3 2