Zaczarowane lustro księżniczki Marzeny ma kształt prostkąta o wymiarach 3/4 m (w razie czegoś to jest ułamek)i 1 1/2 m.Złotnik chcąc zaprojektowac do niego złątą ramę , wykonał rysunek lustra w skali 1 : 6.Jakie wymiary miało lustro na rysunku złotnika? Proszę z obliczeniami a zresztą teraz mam dzielenie ułamków i jestem w 5 klasie wiec jak można to żeby to zadanie było na moim poziomie

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-07T14:39:54+01:00
3/4 x 1 1/2 = 3/4 x 3/2 = 9/8 = 1 1/8
2 3 2
2009-12-07T14:44:54+01:00
3/4m = 75cm.
1 1/2m = 1m 50cm. = 150cm.
75cm : 6 = 12,5cm.
150cm : 6 = 25cm.
Odp. Na rysunku złotnika lustro miało wymiary 12,5cm x 25cm.
Mam nadzieję że pomogłam;]]