Odpowiedzi

2009-12-07T14:48:52+01:00
W wydalaniu toksyn z naszego organizmu bierze udział kilka organów. Najważniejszą rolę pełni niewątpliwie wątroba. Jest ona odpowiedzialna za wszystkie chemiczne procesy prowadzące do ich usunięcia. Trafia tam nawet strawiony już pokarm i to ona ma decydujące znaczenie w jego dalszej asymilacji. Jest bardzo ważnym organem, a jednocześnie ma ogromną zdolność regeneracji. Jeśli mamy nawet pół wątroby, nadal jest ona w stanie pełnić swoją funkcję. Drugim równie ważnym organem człowieka są jelita, które doprowadzają do usunięcia odpadów z naszego ciała na zewnątrz (w postaci masy kałowej). Nasze zdrowie zależy m.in. od regularneg wypróżniania. Jeśli kał zbyt dług zalega w jelitach, wytwarzają się toksyny, które z czasem trafiają do krwiobiegu i dochodzi do wtórnego zatrucia organizmu. Taki stan może być powodem powstawania wielu chorób np. migren, a nawet raka. Znaczącą rolę w usuwaniu toksyn (w postać płynu) pełnią także nerki. W chińskiej medycynie nazywane są on esencją życia, co sugeruje, że cała nasza energii pochodzi właśnie z nerek.

1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-07T14:49:18+01:00
Głównym zadaniem wątroby jest filtracja krwi:

neutralizuje toksyny (np. alkohol i inne używki, a także niektóre leki) – głównie barbiturany
toksyczny amoniak przekształca w mocznik (cykl ornitynowy)
4 2 4