Odpowiedzi

2009-12-07T14:55:23+01:00
Sałata morska-.Jest wykorzystywana w gastronomii jako składnik sałatek

Listownica-wykorzystuje sie ją w celach kulinarnych.

Krasnorosty-uzywa się ich w kosmetologii.
Sporzadza sie z nich preparaty odzywiajace skórę.


Glony pełnią ważną funkcję w środowisku wodnym. Z prostych związków nieorganicznych z udziałem energii słonecznej produkują materię organiczną.Szczególnie ważnymi producentami są glony tworzące plankton.Stanowią one pokarm dla drobnych roslinożernych zwierząt wodnych.Wzbogacają tez zbiorniki wodne w wytwarzanie w procesie fotosyntezy tlenu.

Pozdrawiam :** :)


16 3 16
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-07T14:57:45+01:00
*Znaczenie pozytywne:
a)glony są wykorzystywane jako pokarm w gospodarce rybnej
b)biorą udział w biologicznym oczyszczaniu wód
c)dostarczają tlen w środowisku
d)jako nawóz wzbogacają glebę w próchnicę
e)wykorzystywane są jako pasza dla zwierząt (listownica,marszczyn)
f)stanowią białkowy pokarm dla człowieka (chlorella,marszczyn)
g)są źródłem witamin:jodu,boru,soli potasowej i solowej
h)są stosowane w medycynie do produkcji:
-waty alginowej
-ziół zawierających jód
-antybiotyki(chlorella)
-witaminy grypy B
-substancje bakteriobójcze w postaci agoru
-znajdują zastosowanie w piekarnictwie i w budownictwie
Znaczenie negatywne,
nadmierny i nieporządany rozwój glonów powoduje:
-zakwity wody i przyduch
-z masowym ginięciem fauny wód
-zapychanie filtrów utrudniająje przepływwody
-obrastanie i obniżanie statków
-obniżanie wodorów smakowo-zapachowych ryb

14 4 14
  • Użytkownik Zadane
2009-12-07T14:58:28+01:00
Znaczenie glonów:
-produkują materię organiczną z prostych związków nieorganicznych
-są pokarmem dla zwierząt wodnych
-wzbogacają wodę w tlen
-organizmy pioneskie
- sałata jak składnik sałatek

a tych zad. nie mam :))))))))))
7 4 7