Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-07T14:58:13+01:00
Święty Mikołaj, późniejszy biskup Miry (obecnie Demre) urodził się w Patarze w Licji (na terenie dzisiejszej Turcji) ok. 270 roku. Był jedynym dzieckiem zamożnych rodziców, którzy gorąco prosili Boga o potomstwo. Od najmłodszych lat Mikołaj wyróżniał się pobożnością. Był także bardzo wrażliwy na niedolę bliźnich. Ponadto okazał się bardzo pilnym i zdolnym uczniem. Duży wpływ na jego wychowanie i duchowość miał jego stryj, biskup Miry, z rąk którego nasz święty otrzymał święcenia kapłańskie.
24 4 24
2009-12-07T15:02:25+01:00
Był on człowiekiem , który pomagał biednym i potrzebującym .
był biskupem Miry .
imię Mikołaj oznacza zwycięski lud .
pochodził z bogatej rodziny .
umarł między 345 a 352 rokiem .
urodził się w Patarze .
uratował 3 młodzieńców od śmierci .
wskrzesił 3 ludzi , zabitych przez hotelarza .
uratował rybaków .
18 3 18