Odpowiedzi

2009-12-07T15:02:51+01:00
Azot czyli tlen .. Gdyby nie było tlenu nie moglibysmy oddychać niewiem czy o to chodzi ale napisałam co myslałam
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-07T15:06:03+01:00
- Azot w atmosferze (78%) - podczas wyładowań atmosferycznych powstają tlenki azotu
- Rośliny motylkowate pobierają azot z powietrza dzięki symbiozie z bakteriami
- Bakterie żyjące w glebie przekształcają azot w amoniak
- Amoniak - rozkład szczątków roślinnych i zwierzęcych
- Bakterie przekształcające amoniak w azotany
- Nawozy sztuczne i naturalne uzupełniają związki azotu w glebie
- Bakterie przekształcajęce nadmiar azotanów w gazowy azot