Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-07T15:19:26+01:00
Rzeka niosła ze sobą ogromne ilości bursztynodajnych pni drzew które osiadały w delcie rzeki i formowały złoża bursztynu. Jednak to jeszcze nie koniec wędrówki bursztynu, co prawda znakomita większość pozostała w rejonie delty sambijskiej ale niewielkie ilości zostały przeniesione dużo dalej i obecnie można znaleźć pojedyncze okazy bursztynu na terenie niemal całej Polski.
3 3 3
2009-12-07T15:19:29+01:00
Bursztyn jest rzadkim i cennym surowcem, z którego słynie Morze Bałtyckie. Powstał z żywicy drzew iglastych porastających tereny obecnej Skandynawii i Bałtyku w okresie trzeciorzędu. Spływająca z drzew żywica transportowana była rzeką, której ujście znajdowało się na wprost dzisiejszego polskiego wybrzeża Bałtyku i stopniowo zamieniała się w bursztyn.
7 4 7
2009-12-07T15:19:32+01:00
Żywica wpada do wody i przez ponad 1oo lat tam się przekształca w kamień. I tak powstaje bursztyn.
5 1 5